
Arşiv'de çalışmak, bir kütüphanede çalışmaya benziyor. Tek farkı, raflardakilerin kitaplar yerine ölü bedenlerden oluşması. Hayır hayır burası bir morg ya da mezarlıktan çok daha fazlası. İnsanlar öldükten sonra yok olmuyor ve hayat hikayeleri yani tarihlerinin saklandığı bedenleri Arşiv adında farklı bir boyuttaki yerde Kütüphaneciler tarafından korunuyor. Bahsettiğimiz kütüphaneciler, Tarihleri okuyabilen ve Arşivin düzeni ile korunmasından sorumlu üst düzey yeteneklere sahip kişiler. Tarihler bazen huzursuz geçen bir hayat ya da hiç bir sebep yokken uyanıp kaçmaya çalışabiliyorlar. Bundan sonrası da Koruyucuların işi. Onların görevi >>>
kaçan Tarihleri yakalayıp Arşive geri göndermek yani aslında görevleri Arşivi korumaktan çok içinde yaşadığımız dünyayı korumak.
Mackenzie Bishop bir Koruyucu. Tıpkı dedesi gibi onunda bu konuda büyük bir yeteneği var. Kendini Arşive kanıtlayarak dedesi ölmeden önce onun yerini alabildi ancak hala dışarıda yaşaması gereken bir hayatıda var. Dedesinin hemen ardından kardeşi Ben'de ölünce, aslında artık sorguladığı bir hayat yaşamaya başlayan Mac ailesi ile birlikte çok ama çok eski bir bina olan Coronado'ya taşınmaya karar verirler. Bunun üzerine Mac'in Arşivdeki mesaiside artmaya başlar. Ancak yetenekleriyle binanın tarihini keşfetmeye çalışmak bir dedektiflik oyunundan çok, ucu Arşive kadar uzanan ve kime güvenmesi gerekitğini sorguladığı bir gizem yumağına dönüşecek. Mac eğer bu gizemi çözemezse Arşiv yok olup gidecek ya da belki yok olup giden kendisi olacak.
Kitabın kurgusunu ve yazarın düşünce biçimini gerçekten sevdim. Ancak sanki ucu açık bırakılmış yerler vardı. Tamam bu büyük bir sorun değil ancak okurken uzunca bir süre isim karmaşasına düştüğümü belirtmeliyim. Yani isimlerin sahipleri kız mı erkek mi acaba diye baya düşündüm ve ancak ortasına geldiğimde bunu anlayabildim. Bu küçük bir sorun gibi görünse de zihnimde canlandırdığım filmi tamamen değiştirdi. Bunların dışında sonunda aşırı bir çözülmüşlük hissi ile karşılaşabilrsiniz. Hayır bekle noluyor ben bunu nerede okudum hissi sizi biraz huzursuz edebilir. Korkmayın ikinci kitapta neden bu kadar bilginin bir anda verildiği, yeni bir olay örgüsüyle bizleri bekliyor olacak gibi. Kategorilendiremediğim bu güzel kitap, alışılmadık ve farklı konularda kitap okumak isteyenler için mühteşem bir seçim ;)
Bu kitabı çok merak ediyorum ama bir türlü edinemedim gitti. :) Yorumun için çok teşekkürler umarım en kısa zamanda ben de okurum:D
YanıtlaSil