20 Eylül 2015 Pazar

Labirent: Alev Deneyleri filmi yorumum:



  Çılgınlar gibi beklediğim Alev Deneyleri filmine sonunda gidebildim. Bir kaç ay öncede kitabını okumuştum ve fragmanını izlediğimde biraz farklı olabileceğini zaten bekliyordum fakat kitaptan bu kadar bağımsız olmasını hiç mi hiç beklemiyordum. Kitabı okumasaydım belkide beklentim bu derece olmayacaktı bilemiyorum. Yinede,
garip bir şekilde herşey farklı olsa da film hoşuma gitti. Öncelikle kadro kesinlikle mükemmel. Eski kadronun yanına "Fare Surat" rolüyle Aiden Gillen yani sizin bildiğiniz bir başka rolüyle Lord Baelish'in katılması kadronun parıltısına yeni yıldızlar eklemiş.

  Filmi sanki Alev Deneyleri adıyla değilde başka bir filme gitmişim gibi değerlendirecek olursam gerçekten güzeldi. Sahneler ilgi çekici, sürükleyici ve heyecanlıydı. Oyuncuların rollerine olan uyumuna bayıldım. Hatta yeni oyuncular bile (Brenda, Aris ve Harriet) rolleriyle tamamen bütünleşmiş görünüyorlardı. Gözden kaçırmış olabileceğiniz bir başka detayda yine Game of Thrones dizisinin bir başka karakteri olan Missandei'nin (Nathalie Emmanuel) B grubunun lideri rolüyle Harriet'i candırmış olması. Eminim çoğunuz bu kıvırcık kızı nereden tanıyorum dediniz fakat o anda üstünde pek durmadınız. Yine tahminimce fark etmediğiniz bir diğer yeni oyuncuda Uyumsuz serisindeki Lynn'in (Roza Salazar) bu filmde Brenda gibi farklı bir karakteri canlandırmış olması. Bence yeni oyuncular kadroya yeni bir hava katmış ve rollerinin üstesinden çok iyi gelmişler.


  Filmi birde James Dashner'ın yazdığı Alev Deneyleri üzerinden değerlendirecek olursak; bazı bölümleri zombi filmlerini andırmış sadece kitabı okuyanların fark edeceği şekilde onlar zombi değilde virüs tarafından aklını kaçıran "Deliler"di. Biraz abartıldığını kabul etmeliyim kötü değildi fakat kitapta yoldan şaşan noktalardan biriydi. Harika bir kitabın bu derece değiştirilmesi ve mükemmel olabilecek sahnelerinin kesilmesi gerçekten beni hayal kırıklığına düşürdü. İsmi bile Alev Deneyleri'yken deneye dair hiç bir durum söz konusu değildi. Virüsün tedavisi için vücüdün verdiği tepkiler ve ürettiği hormonlar ile enzimler üzerine kurulu bir deney olması gerekirken durumu farklılaştırarak film adeta bir adeta kaçış filmine dönüştürülmüş. Virüsün aslında havayla yayılıyor olması ve labirentten çıkanların bile hasta olmasının gerekliliğide bunun cabası. Güvenli bölgeye ulaşma görevi çabasıda aslında kitaba göre bir görev olmalıydı. Teresa konusuna gelirsek, tamamen kitaptan farklı bir karakter yaratılmış. Tüm yolculuk sırasında aslında A ve B grubu yani kızlar ve erkekler küçük bir yarış içinde olmalıydı ve Teresa'da kızlar grubunda ve entrika peşinde olmalıydı. (Aris)-Teresa-Thomas'ın olması şart zihinsel konuşmalarının yokluğu ise beni boşluğa düşürdü. Çünkü kitapta bu konu üzerinde çok durulmuştu fakat filmde bu konudan bahsedilmiyor bile hatta Aris tamamen normal bir kişiymiş gibi gösterilmiş. Olması gereken fakat olmayan bir diğer nokta ise Vücütlarındaki dövmeler ve orada yazılanlar.Tamam enselerine işlenmiş ilginç şekillerde barkod benzeri dövmeler gördük fakat kitaptakilerin yerini ne yazık ki tutamadı. Ayrıca "Lider Thomas" tan hiç bahsedilmediğide çok dikkatimi çekti. Filmin sonunda bariz bir biçimde liderlik vasfını eline almasına rağmen kitaptaki gibi duvar yazılarını ve etkisini göremedik.

  Kısacası kitabın filmi olarak bakmazsak film gerçekten çok güzeldi, fakat kitapla beraber bakacak olursam tamamen kitaptan farklı ve vasattı. Bu yüzden ben aklımda farklı bir film olarak değerlendirmek istedim bence sizde öyle yapın yoksa hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.


  Önceki Alev Deneyleri kitap yorumum için; 
http://siyahyuzgec.blogspot.com.tr/2015/07/alev-deneyleri-beynimi-yakt_31.html

  










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder